Antioxidanții din farfurie


Auzi în mod frecvent despre lupta cu radicalii liberi, beneficiile antioxidanților, tratamentele anti-îmbătrânire, dar știi care sunt soluțiile din farfuria ta?

Principalele categorii de antioxidanți și alimente ce le conțin sunt:

- Betacaroten: morcov, dovleac, cartof dulce, cătină, mango, caise, piersici, portocale;
- Vitamina C: măceșe, cătină, fructe de pădure, brocoli, kiwi, pătrunjel verde, rodie;
- Vitamina E: semințe (cânepă, susan, dovleac) și uleiuri presate la rece din acestea, fructe oleaginoase (nuci, caju, migdale, alune de pădure, nuci de macadamia), avocado, fasole, pește;
- Seleniu: semințe (cânepă, susan, dovleac, in, muguri de pin), nuci braziliene, ciuperci, ton, stridii;
- Antocianidine: fructe de pădure, cireșe, struguri roșii, sfeclă roșie, prune (proaspete sau deshidratate).

Pentru a cuantifica puterea antioxidantă a alimentelor trebuie să te raportezi la scara ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity), ce măsoară practic capacitatea de absorbție a radicalilor liberi de către un singur aliment. O alimentație sănătoasă presupune un minim de 5000 ORAC/ zi, dar expunerea la factori de risc (în special poluarea electromagnetică), impune o ajustare personală ce poate amprenta până la nivel de ADN. 

De exemplu, 100 ml de suc de rodie conține 6000 ORAC, în timp ce 100 ml de suc de portocale conține 1142 ORAC, un măr – 300 ORAC, o banană – 225 ORAC.

Prin introducerea antioxidanților în meniul săptămânal construiești pas cu pas un stil de viață sănătos și echilibrat.