Cina – recompensă, masa principală sau startul sănătății?


Aparent, adesea programul zilnic nu îți permite să ai mese regulate, apelând la gustări rapide, dar nesănătoase pentru a putea funcționa puțin câte puțin până la final de zi, când ajungi acasă și atribui cinei rolul principal. Astfel, masa de seară se transformă într-un răsfăț culinar cu multe feluri de mâncare, asociate greșit cu dorința de a recupera tot ceea ce nu a fost introdus la momentul potrivit pe parcursul zilei. Este o greșeală frecventă, un start către supraponderabilitate, tulburări de somn, stări de oboseală manifestate încă de la trezirea de a doua zi.

Fiecare masă îți furnizează energia necesară îndeplinirii activităților zilnice, dar masa de seară trebuie să conțină alimente cu un timp de digestie mic (legume, peste, produse lactate), astfel încât să ai un somn odihnitor, oferind un bun start sănătății pe termen lung.

Ajungi acasă înfometat, mănânci ce găsești prin frigider - cel pe care tu însuți îl aprovizionezi.

Buna organizare și disciplina îți permit să ai cine sănătoase, gustoase, cu un timp mic de preparare, cum ar fi:

• Supă cremă de legume (morcov, ardei gras, broccoli, conopidă, țelină, dovlecel, cartof dulce – la alegere), semințe de dovleac, susan, in
• Salată cu brânză de capră/vacă, rucola, spanac, avocado, rodie, muguri de pin, nuci
• Pește (grătar sau cuptor), sote de spanac/brocoli/ morcov/salată verde
• Wok cu legume (morcov, ardei, dovlecel, țelină, zucchini) și fasole roșie/năut/mazăre/linte
• Halloumi la grătar, mix de salată verde (rucola, spanac, valeriană, iceberg, andive), ardei gras, castravete, avocado, nuci
• Salată cu rucola, mango, rodie, avocado, semințe de cânepă, lime
• Sote de spanac cu muguri de pin, salată de ardei copt

De asemenea, un pahar de vin este considerat aliment și poate fi introdus la masa de seară. ☺

Alege drumul echilibrului și fii în cea mai bună formă a ta!