Sănătatea în perioadă de criză


În perioada de criză ne gândim numai la ceea ce putem pune în depozitul casei noastre, să nu cumva sa rămânem nemâncați. Dar burta plină nu este un simbol al sănătății, nu reflectă grija față de noi înșine.
Atunci când ne gândim la sănătatea noastră este important să avem în vedere sănătatea, din punct de vedere:
  • fizic
  • psihic
  • social
Niciuna din cele 3 direcții nu este susținută într-un mod corect, context în care după perioada de criză a COVID 19 vor apărea adevăratele probleme de sănătate, în special la nivel neuropsihologic.
Crizele de anxietate și depresie își vor face apariția, mai ales că oamenii nu sunt încurajați să se hrănească sănătos, să își asigure zilnic hrana creierului - organul cel mai folosit, dar cel mai puțin alimentat.
Activitatea de birou presupune un program zilnic de 8 ore, dar și pauze în timpul activității desfășurate, având astfel asigurată zi de zi o sănătate socială și psihică.
Privesc acum cu tristețe ce se întâmplă în jurul meu, mă uit la oamenii care lucrează de acasă, activitate cu care nu sunt deloc obișnuiți și care le induce un factor de stres major.
Astfel creierul este suprasolicitat, organismul intră într-o perioadă de adaptare la noul context, dar toate acestea nu pot fi susținute de alimente dezechilibrate din punct de vedere nutritiv (băuturi energizante, alimente prăjite, dulciuri consumate în exces).
Observ că oamenii nu își fac timp nici să bea un pahar de apă, să își susțină organismul în condiții de stres printr-o alimentație echilibrată, deoarece nu sunt informați cu privire la această adaptare și cum să se hrănească pentru a susține activitatea zilnică.
Activitatea intelectuală este în aceste momente de criză o prioritate, oamenii stau cu ochii în laptop, telefon, tastatura este încinsă 10-12 ore pe zi...și unde vor duce toate acestea? Este nevoie să demonstrăm cuiva cât de competenți suntem noi sau vrem să depășim cu bine perioadele în care avem șansa să fim prezenți în viața noastră și să ne privim cu responsabilitate?
Și-a făcut cineva un plan de sănătate pentru această perioadă? Cine se gândește încă de la trezire să își asigure un aport corect de nutrienți pentru creier, astfel încât să își desfașoare activitatea pe parcursul zilei?
Zilnic trebuie să includem în meniul nostru alimente bogate în acizi grași omega 3, care hrănesc în mod direct creierul nostru (pește de captură, avocado, nuci, caju, migdale, alune de pădure, semințe de cânepă, semințe de in, uleiuri vegetale presate la rece). În cazul în care acestea nu fac parte din meniul zilnic, soluția este administrarea unor suplimente corespunzătoare, cu un aport semnificativ de omega 3, în special DHA.
Nutribalance Omega 3 Oil susține activitatea intelectuală, asigură un aport potrivit de nutrienți pentru creierul nostru zi de zi, iar un creier hrănit corect coordonează întregul organism, inclusiv sistemul imunitar.
Nu trebuie să fim într-o luptă cu propria noastră sănătate, ci trebuie să construim pas cu pas un stil de viață echilibrat, să fim prezenți în viața noastră și să ne hrănim în funcție de activitatea desfășurată zilnic.
Așadar, fii în cea mai bună formă a ta, evitând riscurile asociate perioadei de repaus la domiciliu, asociată cu abuz alimentar, sedentarism, efort intelectual prelungit, probleme legate de somn.