Stilul de viață influențează sănătatea și longevitatea


Sănătatea a devenit un subiect la modă sau este disperarea fiecăruia dintre noi în aceste zile? Oare ne gândim la sănătate numai când apare o situație de criză?
Cu tristețe scriu aceste rânduri, căci nici acum, în momente grele, trăite la mare intensitate și cu neliniște, lipsă de siguranță, nu devenim consumatori informați. Alegem orice găsim pe rafturile magazinelor, ne ghidăm unii pe alții în același spirit de turmă, dar ce facem când turma merge pe contrasens?
Provocările și incertitudinile generate de pandemia COVID – 19 induc un stres major, perceput până la nivel celular, iar stresul este pierderea tacită a esenței fiecăruia dintre noi.
Gândindu-mă la factorii ce influențează sănătatea constat că mulți dintre aceștia nu pot fi modificați, oricâtă bunăvoință am avea noi (factorii genetici, vârsta, calitatea aerului, poluarea electromagnetică, calitatea apei).
Singurul domeniu unde putem interveni și unde ne este antrenată voința este stilul de viață: ce, cât, cum, unde mâncăm, viața activă sau sedentară, consumul de alcool, cafea și tutun.
Modul de alimentație, consumul de tutun și alcool determină 70 – 80 % din totalul deceselor, ceea ce poate fi motivant dacă dorim să alegem conștienți calitatea vieții noastre.
Cu siguranță stilul de viață poate grăbi sau încetini procesele de îmbătrânire, în mod frecvent vârsta metabolică fiind mai mare decât vârsta biologică. Toate acestea apar în special la persoanele foarte ocupate, care nu își fac loc în propria agendă zilnică. Astfel de persoane au nevoie de soluții rapide, ușor de accesat, avizate de specialiști, personalizate pe profilul individual.
Iată cei 7 factori de sănătate, identificați în urma studiilor de cercetare realizate pentru a monitoriza relația dintre stilul de viață și longevitate:
  • 7-8 ore de somn zilnic
  • Evitarea gustărilor între mesele principale
  • Respectarea micului dejun zilnic, cât mai variat
  • Menținerea greutății corporale în limite normale
  • Activitate fizică desfășurată regulat
  • Evitarea consumului de tutun
  • Consumul moderat sau evitarea alcoolului
Sunt reguli simple, accesibile, ce nu necesită investiții, ci ambiție, motivație, stabilirea unor obiective clare, ce vor ghida alegerile de zi cu zi.
Așadar, învață să trăiești în armonia minte-trup-suflet, să îți hrănești trupul, dar și mintea, să îți faci timp și pentru mult uitatul suflet.
Recomand adoptarea varietății, consumul de fructe, legume, proteine de bună calitate, mai ales în postul urmat de multe persoane în această perioadă (leguminoase, cereale integrale, oleaginoase, semințe).
Alimentele de origine animală pot fi introduse în meniul zilnic, alternând carnea, peștele de captură, ouăle, lactatele fermentate pe parcursul săptămânii.
Suplimentele administrate trebuie atent selecționate, să se urmărească nevoia personală, nicidecum marketingul agresiv pe anumite categorii, fiind speculată teama de îmbolnăvire.
Recomand cu încredere un produs testat, cu numeroase certificări internaționale, ale cărui efecte se observă rapid, prin acțiuni benefice la nivelul sistemului imunitar, dar și prin contribuția la buna funcționare a creierului, a ochilor și a inimii.
Așadar, ia-ți zilnic doza de Nutribalance Omega 3 Oil pentru a fi în cea mai bună formă a ta!